Targi boot Düsseldorf 2008

Utworzono: sobota, 26, styczeń 2008
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Targi pomału dobiegają końca. Ogromna ilość wystawców. Na kilkunastu halach można było oglądać zarówno mega jachty jak i deski serfingowe. Dwie hale dedykowane były dla zainteresowanych nurkowaniem. Było też trochę wystawców z ofert a turystyczną czy producentów produktów OEM. Królowały jednak jachty zarówno motorowe jak i żaglowe. Było kilka nowości, które wyznaczają obecny trend...





Zwrócie uwagę na napęd tej jednostki żaglowej. Silnik o mocy 90KM. To jest 8m jednostka żaglowa. Potrafi jednak z tym napędem pływać jak motorówka. Konstrukcja umożliwia żeglugę na silniku z prędkością blisko 30w !!!. Można tym uciec przed załamaniem się pogody nie wspominając, że większość zachodnich żeglarzy nie lubi pływać pod wiatr przy wietrze powyżej 5B. Nie raz widzieliśmy na morzu że jak przywiało to żagle leciały w dół i do portu obcokrajowcy prują prosto pod wiatr na silniku. No cóż. Nie jest źle mieć trochę mocy pod maską ;) Wejście do portu w trudnych warunkach jest z pewnością bezpieczniejsze i może niekoniecznie trzeba zostawiać foczka.



Dla modelarzy niezła gradka. Masa modeli sterowanych radiowo odtworzonych w najdrobniejszych szczegółach. Działające oświetlenie nawigacyjne, postojowe, winda kotwiczna, radar itd. Fajna zabawka. Można było też posterować jachtem żaglowym pod sztuczny wiatr. Nie wszyscy to potrafili. W sumie taki modelik to świetny materiał dydaktyczny na zimowe wieczory.

 



Bardzo modne zrobiło się oświetlenie dodatkowe. Oprócz szperaczy najczęściej sterowanych radiowo montowane są w części dziobowej "światła dokujące". Ułatwiające podejscie do keji w nocy. Drobiazg a cieszy ;)

 



W hali dla nurków oprócz pokazów nowych rozwiązań w technice nurkowej można było podziwiać sprawność nurków. Wykonywali m.in. typowe ćwiczenia jak oddychanie z jednego ustnika itp.

 



Na tagrach byli obecni również polscy producencji jachtów. Na zdjęciu powyżej klasyczny jacht motorowy produkcji stoczni Conrad S.A.

 



Zarówno Delphia jak i Galeon wystawili prawie wszystkie swoje modele. Na fotce powyżej część wnętrza Galeona 530 Flybridge. Na 640 Galeona trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Możliwe że jej premiera odbędzie się w Warszawie na targach żeglarskich. Są też w przygotowaniu nowe wersje 530 i mniejszego modelu 4??.

 



Miałem okazję oglądać też przeciwieństwo klasyki. Futurystyczne łodzie motorowe z serii X-GAME. Ciekawy wygląd, z pewnością zwracający uwagę. Takich klientów również nie brakuje więc wróżę mu sukces.

 



Na koniec fotka z drobiazgami, może mało praktycznymi, ale klimatowe przecież są ;)


Tyle tytułem sprawozdania.

Tekst + fotki: MT (cobra)

 

Więcej informacji o targach: http://www.boot.de/